top of page

הסטנדאפיסט


קהל נכבד, שלום לכם!

היום אתם עומדים לראות ולשמוע מופע סטנד-אפ שלא נראה עד היום בשום מקום בעולם כי זו ההופעה הראשונה שלי.

שלא תחשבו שהיה לי קל לשכנע את בעלי האולם כאן. בסוף הסכימו, הרי ממילא המקום ריק ושומם בשעה הזאת. הם לא ירוויחו כסף מהופעה שלי, וגם אני לא ארוויח כלום, וכדי לשמור על האיזון, נראה שגם אתם לא תרוויחו דבר היום.

יש לנו כאן שלוש הטיות של השורש ר.ו.ח, אף על פי שכולנו מפסידים.

אולי אציג את עצמי. שמי נקדימון ואני חוקר לשון.

נטול הוד והדר, אין עליי אפילו שורה אחת בגוגל. לא אסתיר שאני כאן כדי להגדיל את הכנסתי המצומצמת, בתקווה שבעתיד יגיעו להופעות שלי יותר מעשרה אנשים. כן, כבר ספרתי אתכם ואני מופתע לטובה. חששתי שיגיע רק צופה אחד ואז הייתי מחויב לשנות את כל הטקסט שהכנתי ללשון יחיד, זכר או נקבה.

חיפשתי נואשות נושאים לדבר עליהם כאן בפניכם, וזה היה ממש לא קל. אני לא איש של ויכוחים ולא רוצה להכעיס אף אחד, אם לדייק, אהיה גלוי איתכם, אני רוצה שכולם יאהבו אותי, אף על פי שאני בפירוש לא אוהב את כולם.

אני לא רוצה לצחוק על דתיים, חילונים, ימנים, שמאלנים, מוסלמים ויהודים. בוודאי שלא לזלזל בנשים ובגברים, ברווקים וברווקות, בגרושים ובגרושות, לא לפגוע חס וחלילה בהומואים ובלסביות. לא רוצה להיות גזען ולצחוק על מרוקאים, אתיופים, גרוזינים, פולנים, יקים, רוסים, רומנים ובטח שלא לרדת נמוך ולספר בדיחות גסות.

לא אלאה אתכם, אבל החיפוש היה מייגע. ישבתי שעות בספרייה, הרחקתי עד ליצני החצר של לואי ה-14 במאה ה-17, אבל חשבתי שתרצו משהו יותר אקטואלי.

המשכתי וחיפשתי ולבסוף מצאתי. ישנו יצור אחד שיש לגביו קונצנזוס מקיר לקיר, או מתקרה לתקרה, בכל רחבי הגלובוס. מישהו שאפשר לצחוק עליו, להתעצבן עליו, לספר עליו בדיחות מכל סוג ואפילו למעוך אותו בלי להסתבך בכלל. היצור הזה הוא היתוש.

הבעיה היחידה עם יתוש במופע סטנד-אפ היא שאין בו שום דבר מצחיק. אבל נודה על האמת, לא כל סטנד-אפ באמת מצחיק, והציפיות היחידות שיש לכם כרגע הן שהמזגן ימשיך לעבוד ושהמופע יסתיים בזמן.

היתושים, תסכימו איתי, הם יצורים מאוסים, טפילים מוצצי דם. נכון, זה מזכיר לכם הרבה אנשים, אבל זאת הבעיה שלכם, אני לא רוצה להיגרר לזה.

היצורים השפלים האלה רק מחכים לחוסר ערנות של הקורבן, אפילו לשנייה אחת, כדי לשתות את דמו ולהותיר אותו מתגרד עד אין קץ.

אין עוד אוכלוסייה שמעורבת בכל כך הרבה פרשיות עוקץ ומתעללת בתינוקות ובזקנים כאחד. עדרים של איילים, פרות ובהמות אחרות ברחבי העולם משנים את נתיבי נדידתם בגלל הממזרים הקטנים.

אבל עם זאת, בואו נשים עצמנו במקומו ונלמד משהו מתפיסת עולמו של היתוש.

מסתבר שאפשר לחיות ולהתרבות בלי שיאהבו אותך כלל, ולהמשיך להיות טפיל ומאוס לדורי דורות. נכון, היתוש חי רק בין שבוע לשלושה שבועות, זמן קצרצר לכל הדעות, אבל אם יהיה נחמד ולא ימצוץ את דמנו הוא יחיה עוד פחות ולבסוף ייכחד לחלוטין.

זאת אומרת, ליתוש ברור שנתינה ונחמדות לא באמת יובילו אותו לחיים ארוכים ולאושר הנכסף. לכן יתושים לא כל כך מאמינים בפסיכולוגיה חיובית.

לזכותו של היתוש המצוי יאמר שאינו נוהג איפה ואיפה ואינו מבדיל בן דם לדם.

הוא עוקץ את כ-ו-ל-ם.

נכון, יש לו העדפות קטנות בין קורבן אחד לשני, אתם יודעים, עניין של טעם, אולי אפילו אנינות טעם, אבל בסוף כולם חוטפים.

ראוי לדייק ולומר שהיתושה היא זו העוקצת, אבל זאת יכולה להיות אמירה אומללה לבוא ולטעון שהנקבה היא טפילה ששותה את דמם של האנשים. אמירה כזאת יכולה להישמע כמו עקיצה מכוונת ובכך לסכן את עמדת הפייסנות והחנפנות שאני דוגל בה. אני מעדיף לציין שכמו כל אימא, גם היתושה תעשה הכול למען ילדיה, אפילו אם מדובר בלשתות דם שזה בהחלט מגעיל.

אני מזמין אתכם, בעודכם מתגרדים ומייללים, לאמץ מדי פעם אסטרטגיה יתושית כנגד האנשים העומדים בדרככם ומונעים מכם להגשים את חלומותיכם.

אולי כדאי גם לנסות ולחפש פרשנות חיובית להתנהגותם של הטפילים בני האנוש שרוחשים סביבנו. זה עשוי לשפר מאוד את הרגשתכם.

אני מאחל לכם קיץ נעים, המשיכו לתרום דם בלי שביקשו את אישורכם, וכשאתם מתגרדים חשבו גם על האחווה העולמית, כיצד מיליארדים של אנשים, בלי הבדלי דת, גזע ומין, מתגרדים כמוכם ואיתכם.

תודה, הייתם קהל נפלא.

סיפורים נוספים
bottom of page